onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år!

Hoppas ni alla hade en jättebra nyårsafton igår! Vi firade genom att gå upp jättetidigt och åkte på valsafari, vi såg jättemånga delfiner och en blåval som kom upp till ytan flera gånger! Det var jättehäftigt! På kvällen åt vi på stranden, grillad fisk, i början av kvällen började det regna men det gick snabbt över. Över allt var det mycket ljus och musik och de skickade upp fyrverkerier titt som tätt! Det var väldigt mysigt men vi var alla ganska trötta eftersom det är svårt att sova här och det var inte precis lättare den natten... Men vi var uppe idag ändå och tog en lokalbuss till en stad i närheten som heter Galle. Buss resan dit var helt ok, men på vägen hem var det så fullt att det stod lika många som satt, vi stå-bussade i 45min... När man tyckte det var så fyllt som det gick så gick det på några till...! Vi gick runt i staden som var jättefin, där åt vi glass för första gången här och så provade vi fisk-spa (alla utom pappa...)! Det kittlades jättemycket men de sa att fiskarna inte åt på en... Nu ska vi äta choklad-rotti till kvällsmat och sen tillbaka till hotellet!
Gott nytt år på er och kram! :)




2 kommentarer:

  1. Gah jag fick inte reda på att du hade en blogg förräns nu..! Towa reklamade ;) Men nu har jag läst igenom alla briljanta inlägg och jag vill bara säga: är FETT avundsjuk! Så fint! Så coolt! Så häftigt överhuvudtaget! Sverige är tråkigt... Det har inte snöat en enda flinga än! suck.... Dina bilder är sjukt fina också, jag funderar på att tvinga dig att bli fotograf, hum o.O Du kan bli en sån som smygfotar folk, den trollgubben i lila hatt blev jättebra! Jaja, nu ska jag gå och äta godis och läsa lite :) Vi hörs och ha det bäst!

    Kram/ Madson

    p.s! Kan du se om du kan ändra i kommentarsfältet, så att man bara behöver skriva in namn och webbadress? Det hade varit asbra isf ;)

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År på Dig själv, Tyra (men det önskade jag ju redan förra årets sista dag)! Allt är väl med oss och i morgon ska vi återta passningen av Tolstoy. Han var mycket nöjd med att ha "gäster" hemma hos sig som han kunde ligga hos på nätterna. Nu blir det väl lite ensamt.
    Kram, Farmor

    SvaraRadera